Alla inlägg under februari 2012

Av Elli - 11 februari 2012 19:42

Jag sitter och tänker på att jag vill måla. Det finns en målarskola här i Halmstad, jag skulle vilja gå den. Men det blir svårt ekonomiskt. Det finns alltid en massa men. Just nu vill jag komma så långt från lärarvärlden som möjligt. Jag vill träffa nytt folk, likasinnade och öppna människor som jag känner mig hemma hos. Jag måste bilda ett eget liv här i Halmstad, vill inte blir för beroende av M. Jag är jävligt ensam i denna stad, så är det. Jag har fram till nu alltid haft vänner omkring mig, och har aldrig haft svårigheter med att skaffa vänner. Men nu, hur skaffar man vänner? Hur gör man? 


Dagens facit av framtiden: "Ellenore, du kommer att ägna ditt liv åt skolvärlden och konst. Du kommer från och med 2012 påbörja en slitsam period med strävan att kombinera läraryrket med konstnärsskapet. Men du kommer att lyckas, och du kommer att få din egna ateljé en vacker dag. Det blir inte lätt, flera personer kommer ständigt påminna dig om att det blir svårt ekonomiskt att satsa på konsten och bla bla bla. Men du är så förbannat less på människor som säger vad som inte är möjligt, så du kommer inom en snar framtid (från och med idag) att intala dig själv att gå din egen väg, ingen ska säga till dig vad som är ett gott och lyckligt liv. Det avgör du själv." 

Ovido - Quiz & Flashcards