Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Nya tider

Av Elli - 29 maj 2014 19:37

Det var längesen jag skrev nu. Minst sagt kan man säga att mycket har hänt. Jag är gravid i sista månaden nu, bäbisen är beräknad till 4:e juni. Idag har jag haft förvärkar hela eftermiddagen och bara legat på soffan, trött och degig. Men ingen förlossning ännu, just nu känner jag mig piggare och har inte ont i magen längre. Marcus har cyklat iväg till affären för att köpa godis, choklad och lakrits, tror han tycker om att skämma bort mig. 


Från väggen intill hörs bäbisskrik. Tvättmaskinen centrifugerar för fullt, dörren till uterummet står öppen, kvällssolen skiner in i vardagsrummet. Ja, det är ingen balkongdörr som står öppen längre utan en altandörr. Vi har flyttat till ett litet radhus jag och Marcus, här i Halmstad. Det är ett idylliskt småbarnsfamiljsområde, lummigt, vackert och nära till Nissan. Jag trivs mer och mer för var dag som går.


Idag har jag som sagt bara vilat och har förstås dåligt samvete över det, har ju inte lämnat huset utan varit inne större delen av dagen. Snart ska jag dessutom frossa i choklad och lakrits. Detta kommer jag inte att kunna göra på ett bra tag framöver så det är lika bra att passa på. Det är svårt att föreställa sig hur det nya livet blir med bäbisen, trots att jag rent realistiskt och utifrån andra föräldrars utsagor vet hur det blir. Det bllir hur som helst en omvälvande och spännande och säkerligen en alldeles underbar tid.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elli - 25 maj 2020 10:50

Jag läste precis några inlägg från tidigare, tidigare när Eric var liten. Tacksam över att jag trots allt skrivit en del och lyckats kapsla in stunderna, spara minnen. Man glömmer så lätt. Jag glömmer ibland hur underbart det var det där första året ...

Av Elli - 14 maj 2020 21:01

Sitter här på kvällskvisten och skriver ett inlägg vilket var väldigt längesen nu. I bakgrunden hörs Bamse-sagor, Eric lyssnar numera på det varje kväll för att kunna somna. Han har kommit in i en ny period då det är svårt att somna. Många oroliga ta...

Av Elli - 19 augusti 2019 21:48

Denna måndag har varit tung. Det är mycket att kämpa med ibland. Jag är trött. Trött på relationer, på vardagsekonomi, trött på mig själv. Varför kan det aldrig vara balans i mitt liv. Nattsvart eller solsken. Jag är dock glad över att jag behållit l...

Av Elli - 12 augusti 2019 22:36

Nu tar jag upp skrivandet igen. Jag har länge funderat över varför det är så viktigt för mig att skriva. Jag tror jag har en stark drivkraft att dokumentera och lämna efter mig något. Jag strävar inte efter att halva världen ska läsa mina texter. Jag...

Av Elli - 16 mars 2016 18:48

Stopp   Du min skatt går bredvid mig. Bestämda steg, hållandes i den blå lilla nallen, du ska inte hålla mig i handen, ska gå själv. Mössan med bamse, den blå toffsen uppe på mössan. Allt är så fruktansvärt gulligt och fint och otroligt att jag i...

Ovido - Quiz & Flashcards